söndag 30 juni 2013

Nyss flyttat hemifrån








Jag hade en trevlig stund tillsammans med en ung rödstjärt i eftermiddags. Vi träffades i närheten av komposten, inte så lång från den holk som rödstjärtfamiljen tidigare huserat i, så hon kände sig säkert trygg i omgivningen. Från andra delar av trädgården hördes gälla varningssignaler från resten av familjen, men hon ignorerade dem och tyckte att hon kunde klara sig på egen hand. Mitt sällskap var tydligen helt OK i hennes ögon, jag fick gärna stå där och knäppa med min kamera. Gråsparvfamiljen däremot ansågs som störiga, så hon flyttade sig diskret undan varje gång de tog en sväng förbi.

1 kommentar:

  1. Hej Kerstin!
    Underbar bildserie och en berättande text där man känner igen sig i dessa tider. Det är många små som är ute och upplever världen just nu. Tack för din värmande kommentar hos mig, det är lite frivillig paus och såklart lite ofrivillig paus men nu så..
    Ha en fin fortsättning på sommaren
    Kram
    /Ingemar

    SvaraRadera