torsdag 30 augusti 2012

Landningsplats i trädgården






Bredvid trädgårdens damm har jag en bor eller brygga eller vad vi ska kalla det för. Det har visat sig bli en omtyckt landningsplats för alla sorters fåglar, kanske för att man har en god överblick över den närmaste omgivningen därifrån. Man kan också sitta där och bestämma sig för om man ska ta sig ett bad eller inte eller titta ut över alla flygfän över vattenytan och välja ut det bästa på menyn. Sädesärlorna placerar ofta sina ungar där, kanske för att de smälter ihop bra med det gråaktiga träet. Ibland landar något mer ovanligt, som t ex forsärlan som stannade till några sekunder. Jag hoppas förstås på fler celebra besök, varför inte en kungsfiskare. Jag offrar också gärna några av dammens fiskar om en stork får för sig att gå ner och ta ett mellanmål. Jag fortsätter att spana!







5 kommentarer:

  1. Du serverar så fin miljö för alla dina gäster! Oss åxå! Men va bra för då får du ju bra motiv att fota så det blir ett ge och ta...

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så härligt att de har en fin landningsplats både för dem och dig. Du har en fin variation på arter också, så skönt att bara sitta vid bryggan och njuta (med kameran i högsta hugg).
    Ha en fin helg
    /Ingemar

    SvaraRadera
  3. Underbart att ha fåglarna så nära där man bor!
    Nu fick jag en stark önskan om att besöka Öland igen, men det är väl helt kört att hitta logi nu på hösten antar jag...
    Tips?

    SvaraRadera
  4. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    FadoExpress là một trong những top công ty chuyển phát nhanh quốc tế hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi nhậtgửi hàng đi pháp và dịch vụ chuyển phát nhanh đi hàn quốc uy tín, giá rẻ

    SvaraRadera