lördag 4 oktober 2014

Nötskrikornas tid


Den här tiden på året, när vi kör runt på småvägarna i Böda Kronopark, korsas vår väg ideligen av jäktade nötskrikor.


De stora, vackra men lite gapiga fåglarna har fullt upp med att samla ekollon och annat godis i sina vinterförråd.


Jag har en rad med ekar i min trädgård och jag är verkligen glad för varje ekollon som transporteras bort via flyg för lagring borta i skogskanten någonstans.


Så, tack alla nötskrikor för att ni städar undan så jag slipper rulla iväg på eländiga ekollonrullskridskor på min väg till brevlåda eller soptunna!




1 kommentar:

  1. Sveriges vanligaste kråkfågel fast inte kan man tro det? Vackra är dom i alla fall o ofta ett helvete att få bilder på. Du har lyckats bra. Bäst tycker jag om den sista. Dom är verkligen korvstoppate denna tiden på året

    SvaraRadera