onsdag 26 februari 2014

Direkt från trädgården








Just nu är det trängsel i min trädgård. I det lite gråmulna, disiga vädret väller det in hungriga gäster. Bofinkar, grönsiskor, stenknäckar, gulsparvar, koltrastar, ringduvor precis överallt. Och så den stora flocken med sidensvansar! Genom mina, ännu inte vårtvättade fönsterrutor,försöker jag följa deras framfart och trängseln runt äppelhalvorna. Det blir lite "dimmiga" bilder, men ni kan säkert föreställa er vilken aktivitet det är här just nu, på eftermiddagen en av de sista dagarna i februari. Och bortifrån kärret ropar tranorna som anlände för ett par dagar sedan. Rekordtidig landning för dem så vi håller tummarna för att de slipper uppleva alltför tuffa bakslag av kung Bore.


5 kommentarer:

  1. Å vad härligt det låter! Visst är bilderna jättefina trots din ruta - den kan inte vara så smutsig!

    SvaraRadera
  2. Sidensvansarna ser verkligen exotiska ut, så kul att få ha dem i trädgården. Jag ser dem nästan aldrig.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Så roligt med så många gäster i trädgården!
    Har läst att man sett några enstaka tranor här på västkusten men själv har jag inte haft turen än.
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Kul att du har hört tranorna!
    Kram Karin
    http://pixelmojan.se

    SvaraRadera
  5. Många fina bilder på dessa vackra fåglar. Tack även för en rapport om fågellivet. Ungefär, som här i Bohuslän nu.

    SvaraRadera